Kontofrågor - FAQ
I den här artikeln kommer vi går genom vanliga frågor som gäller ditt konto. Om du fortfarande inte känner att du kan svar på din fråga får du självklart kontakta vår support.
Vi kommer att gå genom:
- Tipps für mögliche Fehlfunktionen
- Wie viele Nutzer haben wir im Rahmen unserer Vereinbarung zur Verfügung?
- Hur många mallar ingår enligt vårt avtal?
- Hur många utskick per månad kan vi göra enligt vårt kontrakt
- Werden nicht registrierte Kunden auf die Anzahl der Mitglieder angerechnet?
- Behörigheter inne i kontot
- Kan jag ha ett underkonto/flera konton?
- Einrichten von Absenderinformationen
Tipps für mögliche Fehlfunktionen
Om du upplever driftstörningar inne i ditt konto eller att något upplevs misstänkt felaktigt, kan det bero på olika saker:
- Det kan bero på att du tillfälligt tappat internetuppkopplingen
- Att du blivit utloggad pga inaktivitet
- Din webbläsare har ett plugin-program som påverkar
Testa åtgärderna nedan:
- Uppdatera webbläsarens fönster
- Abmelden von Rule und erneutes Anmelden
- Använd webbläsaren Chrome och prova gärna dess inkognitoläge som du hittar under Arkiv>Nytt inkognitofönster
Kontakta därefter vår serviceavdelning via support@rule.se Wenn die Probleme mit einer Beschreibung zusammen mit Screenshots von dem, was Sie erleben, wiederauftreten.
Wie viele Nutzer haben wir im Rahmen unserer Vereinbarung zur Verfügung?
Inne i "Dasboard" kan du klicka på pilen som ligger längst till höger. Då kommer det en dropdown-meny som visar din "Tillgängliga kapacitet"
Hur många mallar ingår enligt vårt avtal?
När du är en ny betalande kund ingår det en skräddarsydd mall. Läs mer om hur du gör en beställning av mall.
Hur många utskick per månad kan vi gör enligt vårt avtal?
Om du är en betalande kund hos Rule så har du obegränsade utskick per månad, som du kan se under "Tillgänglig kapacitet".
Werden nicht registrierte Kunden auf die Anzahl der Mitglieder angerechnet?
Som kund betalar man endast för de aktiva medlemmarna man har på sitt konto.
Dvs, så betalar man inte för de medlemmar som är under spärrlistan.
Behörigheter inne i kontot
Vi på Rule Communication tilldelar Superadministratörsrollen till dig som är behörig att teckna avtal. Sen kan denna "Superadministratör" lägga till fler användare. Detta är användbart om ni är flera inom bolaget som behöver tillgång till kontot och ska skapa upp er kommunikation. Notera att eran superadministratör kan lägga till obegränsat med användare i erat Rule-konto.
Såhär gör du:
- Klicka på "Pil-ikonen"
- Sedan in på "Inställningar"
- Klicka på "Användare"
- Här ser du din nuvarande "Användarlista"
- Här lägger du till en "Ny användare"
Notera att vi tar betalt 55kr i månaden för extra användare!
Kan jag ha ett underkonto/flera konton?
Ja, det kan du ha. Genom att använda er av s.k. underkonton så finns det ännu fler användningsområden för er digitala kommunikation.
- Sie können z. B. Teilen Sie Marken und verteilen Sie Absender, so dass die Kommunikation für Ihre Kunden relevant bleibt.
- Wenn Sie z. B. eine Niederlassung in einem anderen Land haben, Die Möglichkeit, Tags und Filter zuzuweisen.
Ställ in Avsändaruppgifter
Såhär gör du för att ställa in dina "Avsändaruppgifter". Det går att justera manuellt för enskilda utskick men vi rekommenderar att fylla i korrekta avsändaruppgifter i första stadiet för att spara tid i ditt kampanjarbete.
- Klicka på "Pil-ikonen"
- Sedan klickar du dig in på "Inställningar"
- Se till att vara inne på "Konto"
- Här fyller du i alla dina uppgifter