Sift Lab integration




Ta din digitala marknadsföring till en ny nivå genom att kombinera Sift Labs kraftfulla plattform för segmentering och personalisering med ditt Rule konto. Exportera segment från Sift Lab direkt till Rule som taggar och rikta din marknadsföring. Använd personliga produktrekommendationer direkt i dina e-postkampanj eller automationer, vilket betyder personligt innehåll för varje mottagare.


Vi kommer gå igenom integrationen i 2 delar:


  1. Exportera segment från Sift Lab till Rule
  2. Personliga produktrekommendationer


Exportera segment


  1. Logga in i ditt Rule-konto > Inställningar > Utvecklare > Skapa ny API-nyckel > Döp API-nyckeln > Kopiera API-nyckeln
  2. Skicka API-nyckeln till er kontaktperson på Sift Lab så den läggs in på rätt sätt i ert konto.
  3. Användaridentifieraren som används i Rule måste finnas som användarmetadata i Sift Lab-plattformen. Standard identifieraren är i Rule. Ge oss informationen på support@rule.se om du använder en anpassad identifierare.


När allt är på plats har du ett nytt exportmål tillgängligt som heter "Rule", när du exporterar ett segment från din plattform. Exporterade segment visas som taggar i Rule där du kan göra riktade utskick till den nyskapade taggen.


Du kommer också att kunna filtrera på avregistreringsstatus från Rule när du skapar segment i din Sift Lab-plattform. Det här är de tillgängliga fälten. De har antingen värdet 1 (utan prenumeration) eller 0 (inte prenumererat).


  1. rule_email_campaign_unsub
  2. rule_email_transactional_unsub
  3. rule_sms_campaign_unsub
  4. rule_sms_transactional_unsub


Personliga produktrekommendationer


När allt är på plats kan du skicka personliga e-postmeddelanden som dynamiskt fylls med produktrekommendationer från Sift Lab. Att ha flera mallar för anpassade rekommendationer kan vara ett steg för att ta det ännu längre. Skapa flera profiler med specifika affärsregler och låt Rule skapa en mall för varje. Lägg till kategoriserade block med anpassade rekommendationer i ditt innehåll där du filtrerar rekommendationer om specifik kategoridata.


  1. Se till att din användardata i Rule innehåller användaridentifieraren som används i Sift Lab. Om det inte redan finns, se till att inkludera det i din export till Rule. Rule kommer att använda detta id för att hämta rekommendationer från Sift Lab -plattformen.
  2. Välj vilken produktmetadata som Rule ska ha åtkomst till. Rule använder OG-taggar som finns på webbsidor som produktdata för rekommendationer. Antingen levererar vi OG-taggar från produktsidor på din webbplats eller från din produktmetadata på Sift Lab-plattformen.
  3. Skapa en API profil inne i Sift Lab-plattformen. Detta gör att du kan konfigurera rekommendationerna som används av Rule direkt från plattformen.
  4. Skapa en API-nyckel inne i Sift Lab-plattform med åtkomst till api-profilen som skapades i föregående steg. Detta görs under inställningsmenyn / Konto / API -nycklar.
  5. Kontakta Rule för en anpassad e -postmall som använder personliga rekommendationer och ge dem en länk till profilen med rekommendationer från din plattform i formuläret: exempel:


Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov

Andra sätt att få hjälp

Anmäl dig till vårt nästa webinar

Gratis

Upptäck hemligheterna bakom tillväxt genom engagerande marknadsföring.

Kontakta oss för att boka en Workshop

Upptäck hur du kan öka digital engagemang och tillväxt genom en personlig genomgång av Rule

Hittade du inte det du sökte?

Ingen fara, kontakta vår support om eventuella frågor!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Jag samtycker till att ta emot Rules nyhetsbrev i enlighet med integritetspolicyn.